Om du vill byta ut ditt objekt för en annan färg eller storlek / en helt annan produkt eller returnera en ny och oanvänd produkt för att få tillbaka dina pengar, vänligen skapa en returfall här. Det kostar en avgift att använda returtjänsten, se priser här. Denna summa dras av vid återbetalning.

Viktigt:

Varor som returneras måste vara ordentligt förpackade och i originalförpackningen. Om förpackningen är skadad eller på annat sätt defekt kan en avgift dras av motsvarande värdeminskningen på produkten.


Vid reklamation på en begagnad vara är det viktigt att varan returneras i rengjort skick, annars tillkommer en rengöringsavgift på 300 SEK innan produkten kan testas och eventuellt repareras.

Vi försöker lösa klagomål inom en maximal tid på 4 veckor, men det kan finnas längre väntetider beroende på produkt och tillverkare.

Detta inkluderar Carinthia, som kan ta upp till 6-8 veckor eftersom det måste skickas till deras fabrik i Österrike.

Therm-a-rest, som kan ta upp till 4-6 veckor eftersom det måste skickas till deras fabrik i Irland.

Hanwag, som kan ta upp till 4-6 veckor eftersom det måste skickas till deras fabrik i Tyskland.

Vissa produkter kan du ta hand om själv, så hanteringstiden blir kortare eftersom du undviker att vi måste fungera som mellanled. Det gäller alla reklamationer på Suunto produkter. Här kan du kontakta tillverkaren direkt: Skapa din ärende via länken här