Kan jag returnera en eller flera produkter från min beställning gjord på GearFreak.se?
Ja, inga problem!

Hos GearFreak.se har du 100 dagar på dig att returnera en eller flera produkter från din beställning. Returprocessen är som följer:

Packa produkten/produkterna i en kartong
Skapa en paketetikett och meddela oss via e-post vilka produkter du skickar tillbaka till oss. Använd gärna vår returportal här.
Vi tar emot det på vårt lager och kommer efteråt att lösa det ASAP.
Om du har ett klagomål med en felaktig produkt, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@GearFreak.se.

Du kan också använda din egen paketetikett och skicka direkt till oss och säkra returavgiften. I det här fallet betalar du frakten direkt på posten - utan något ansvar från GearFreak. Skicka till denna adress i Danmark: GrejFreak ApS, Gunnar Clausens Vej 58, 8260 Viby J, Danmark.

Viktigt:

Varor som returneras måste vara ordentligt förpackade och i originalförpackningen. Om förpackningen är skadad eller på annat sätt defekt kan en avgift dras av motsvarande värdeminskningen på produkten.

Vad kostar det att returnera min beställning?

När du använder paketlappen via vår returportal kostar det 57 SEK för frakten. Detta kommer att dras av på din beställning, när vi hanterar returen.
Detta pris inkluderar frakt, försäkring, moms och avgifter.
Om du väljer att använda din egen etikett från posten, skriv gärna

Förlängda behandlingstider för vissa reklamationer

Vi strävar efter att behandla reklamationer inom en maximal 4 veckor. Beroende på produkt och tillverkare kan det dock förekomma längre väntetider. Vi kommer dock att göra allt inom vår makt för att behandla din reklamation så snabbt som möjligt.

Det inkluderar Carinthia, som kan ta upp till 6-8 veckor, eftersom den måste skickas till deras fabrik i Österrike.

Therm-a-rest, som kan ta upp till 3-6 veckor, eftersom den måste skickas till deras fabrik i Irland.

Hanwag, som kan ta upp till 4-6 veckor, eftersom den måste skickas till deras fabrik i Tyskland.